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CounterStrike

[CS 1.6] 카스, 패스트런 & 월럽(벽타기, 벽비비기): Fastrun & Wallrub

rhyshan


Normal W Run: 250 units per second
Fast Run: ~265 units per second
Press and hold W and turn your mouse to the Left/Right a bit then keep on pressing D/A as fast as you can.


패스트런: W버튼을 누른 채 가고자 하는 반대 방향으로 시선을 돌리고, 가고자 하는 방향의 A/D 키를 빠르게 연타합니다.
     각도를 크게 돌릴 수록 빠른 연타가 필요하며 대략 260u/s의 속도로 10유닛 이상의 추가 속도를 얻을 수 있습니다.
     만약 A/D 연타가 아닌 A/D를 꾹 누른채 달린다면 248u/s의 속도가 나오며 오히려 2유닛을 손해보게 됩니다.


패스트런에 추가적으로, "Wallrub"이라는 버그가 있습니다.
벽타기 혹은 벽비비기로 볼 수 있겠는데, 중요합니다. 벽을 대각선으로 바라보고 달렸을 시에 속도가 278u/s까지 나오기 때문입니다.


 여러 점프 영상에서, 조금이라도 빨리 맵을 클리어 하기 위해 대각선으로 뛰는 모습을 볼 수 있습니다. de_dust2에서도 벙커의 적을 잡고 설치된 C4를 해체할 때나, CT가 첫 포지션을 잡을 때 롱 벽면을 사용하면 유용할 것 같습니다. 조금이라도 빨리 해체하거나 빠른 포지션을 선점할 수 있겠네요. 이렇게 달리는 걸 허락하는 걸 보니, 하프라이프 엔진 상태 완전히 메롱이군요.



This video shows a recap of how both techniques are done correctly. Thanks to saier.

3. "Fastrun" - an easy way to run faster: written by faker

As we just learned the default running-speed (with usp/knife) is 250 units/s.
Did you know that it is possible to run faster (up to 277 units/s with your knife/usp), with nothing more as an easy trick? This technique is called fastrun and works like this:

3.1 Ordinary Fastrun:
Push and hold W to start running, look sideways with an angle of 45° and tip A or D(depends on in which direction you are looking) very fast. If you're doing this right, you'll be able to run with a speed of 260 units/s.

3.2 Wallrub: (Special way of fastrunning on a wall)

The Wallrub just like the ordinary fastrun: This time you got to run alongside an usual wall and look either inside or away from the wall with an angle of 45°, the only difference is that you don't have to tip A or D all the time. If you're doing this right, you'll be able to run with a speed of 277 units/s.

-> Note: Units are the official entity in measuring the length of jumps in Counter-Strike and Kreedz maps. They can be imagined as "the centimeters of cs".


-> Note: 유닛이란, 카운터스트라이크와 크리즈 맵에서 길이를 재는 공식 단위로 "카운터스트라이크의 센티미터"로 비견될 수 있습니다.
     이를 이용해 점프의 거리나 속도 등을 측정하며, 당연하게도 맵 제작 역시 이 단위를 기본 단위로 사용합니다.


 


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