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CounterStrike

[CS 1.6] 카스, 버니합: Bunnyhop(bhop)

rhys
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Counter-Strike Bunnyhop Guide by kz-jump$tyle.com

8. Bhops/Bunnyjumping: written by faker

8.1 Normal Bhopping

Bhopping is probably the most important technique in Kreedz, every successful jumper is able to perform powerful and fast bhops. You need to have good bhop skills to beat bhop maps or to get fast times on normal climbmaps by doing several jumps in a bhop combo.

Bhopping is way more than just some consecutive jumps without stopping: You gotta perform several consecutive airstrafes while bhopping to gain speed, otherwise you are just going to get slower and slower until you stop.

-> Note: If your bhops are performed perfectly (duck-standup bhops) it might be slightly faster if you keep bhopping after a combo even on plain ground, which is the reason why you see some of the pros bhopping short distances of normal ground (f.e. a bridge) instead of doing the normal fastrun. Another advantage is, that you can avoid the negative effect of the edgefriction, the slowdown you are facing if you are moving towards an abyss (see highjump/countjump), by bhopping.

Last but not least, our old but pretty well-known bhop guide. You can also download the movie in full quality from our download section.

-> Note: As mentioned in the tutorial video, it's highly recommended to bind "+jump" to your mousewheel to perform the bhops (bind "mwheelup" "+jump" f.e.), because it's nearly impossible to hit the perfect moment of the landing to jump again with a key of your keyboard for more than 5 or 6 times in a row. Let the mousewheel take care of this for you


8. 버니합/버니점핑: Translated by RhyshaN

8.1 기본 버니합

버니합은 아마도 Kreedz에 있어 가장 중요한 기술일 것이고, 실력있는 모든 점퍼들은 강력하고 빠른 버니합을 구사할 수 있습니다. 당신은 버니합 맵들을 클리어하거나 이어지는 연속된 버니합을 통한 여러번의 점프로 등산맵들에서 빠른 기록을 얻어내기 위해 뛰어난 버니합 스킬을 가질 필요가 있습니다.

버니합은 그저 멈추지 않는 연속된 점프만으로 되지는 않습니다: 에어스트레이프 없이는 속도가 떨어지고 멈출 수밖에 없기에, 버니합을 하는 동안에는 속도를 얻기 위한 여러번의 연속된 에어스트레이프를 해야 합니다.

-> Note: 만약 버니합을 완벽히 구사한다면(덕스탠드 버니합) 평지에서조차 보다 빠르게 이동할 수 있습니다. 이는 프로 점퍼들이 짧은 거리의 평지(예를 들면, bridge)에서 Fastrun을 사용하지 않고 버니합을 사용하는 이유이기도 합니다. 또 다른 이점으로는, 맵을 클리어할 때(Highjump/Countjump를 보십시오), 버니합을 통해 엣지프릭션의 부정적 효과를 피할 수 있다는 이점이 있습니다.

마지막으로, 우리의(Xtreme-Jumps.eu의) 오래되었지만 매우 잘 알려진 버니합 가이드를 첨부합니다. 또한 우리의 다운로드 섹션에서는 이 영상의 고화질 원본파일을 받을 수 있습니다.

-> Note: 튜토리얼 비디오에서 언급했듯이, 버니합을 하기 위해 마우스휠에 점프를 할당하는 것을 추천합니다(콘솔창에 bind "MWHEELUP" "+Jump"를 침으로써). 다시 뛰기 위해 착지한 그 완벽한 순간을 5~6회 연속으로 잡아내 키보드의 키를 눌러 맞추기란 거의 불가능하기 때문입니다. 마우스휠이 이 문제를 해결해 줄 것입니다.




This video shows a recap of how bhopping is done correctly. Thanks to esilo.

예전 엔진업데이트 전에는, 버니합이 달려가는 것보다 '정말로' 빨랐었습니다.
그로 인해 몇몇 대회에서는 버니합으로 이동하는 것 자체를 금지하기도 했죠.

 

 

그리고 faker가 초보자들에게 추천하는 버니합 맵 리스트입니다(kz_bhop):

Your First Bhopmaps:
bkz_goldbhop / j2s_4floors / kz_exodus_ez / kz_megabhop


 



http://xtreme-jumps.eu/

 



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