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CounterStrike

[CS 1.6] 카스, 덕스탠드업 버니합: Duckstandup Bunnyhop

rhyshan

This video shows a recap of how the bhop standup is performed correctly. Thanks to saier.

Duckstandup Bhops: Another more advanced form of bhopping, taking advantage of a little boost caused by ducking and standing up again, which gives you a little extra speed and heightboost.


덕스탠드업 버니합: 덕스탠드업 버니합(韓, 덕스탠딩)은 버니합의 또 다른 더욱 발전된 형태입니다. 약간의 추가 속도와 추가적인 상승을 얻을 수 있는, 덕과 일어서는 동작을 통해 약간의 추진력을 만들어 이용하는 기술입니다.



8. Bhops/Bunnyjumping: written by faker

8.2 Duckstandup Bhops

For a very long time world records only included the normal bhop we learnt about in the last chapter. However, a new technique - which works like an extension of the normal bhopping - was found pretty soon: the duckstandup bhop. Nowadays it is a very popular and well known technique and got quite famous within the community, because it's simply way more powerful than a normal bhop.

-> Note: If you want to learn duckstandup bhops, in the following text referred as "standup bhops" (since it's obvious that you have to be ducked in order to stand up), you should practice normal bhops before. The normal bhop technique is needed as basic before you start learning standup bhops.

If you've already learned how to perform normal bhops, you are ready to learn the very useful and powerful standup technique:

Standupbhops are basically the same as normal bhops. You are jumping immediately after touching the ground. The difference compared to a normal bhop that a duck is performed within the jump: You have to duck some moments before you would touch the ground, which means the moment when you should be pressing your duck key is whilst you are flying through the air! Then you gotta release the duck key nearly a few (!) moments before you would be touching the ground. When you release the key, your model "stands up" and then you have to jump at pretty much the same time. That means your model is "standing up" whilst you are jumping. The consequence is going to be a small boost!

Make sure you've read this part carefully and that you understood the sentence about how the things should be timed . If you release your duck key and press jump at the very same moment, you will stop immediately!

-> Tip by chrizZo:
Finding out when the right moment is, is a matter of timing. Practicing is the key to find out the right timing!

Standup bhops are very useful. There are certain advantages you can use:
After performing a standup bhop, you are flying higher (vertical height). Some blocks are not reachable with a normal bhop, but they are with a standup bhop!
The boost of a standup bhop is especially used in situations where the player has a lower speed. You can use it to accelerate very fast!

-> Tip by chrizZo:
Notice that you are usually slower with performing standup bhops only! Often a mixture between standup and normal bhops is the fastest way you can move forward by bhopping!

Ok, in the end of this chapter I want to present our little recap video, showing you how to do a very simple standup bhop and how to use it on some very simple crates. If you want to see the experienced usage of standup bhops just watch some of the current bhop map world records.



8. 버니합/버니점핑: Translated by RhyshaN

8.2 덕스탠드업 버니합

오랜 기간동안 월드레코드는 지난 챕터에서 배웠던 기본 버니합만을 다뤘었습니다.
그러나 기본 버니합을 확장시키는 역할을 한 덕스탠드업 버니합이라는 새로운 기술이 꽤 최근에 발견되었습니다. 기본 버니합보다 더 강력하기 때문에 현재는 매우 널리 알려진 기술이고 커뮤니티 안에서도 매우 유명한 기술입니다.

-> Note: "스탠드업 버니합"으로도 불리는(일어서기 위해서는 당연히 먼저 덕을 한 상태여야만 하므로) 덕스탠드업 버니합을 배우고 싶다면, 기본 버니합을 먼저 연습해야 할 것입니다. 스탠드업 버니합을 익히기 위해서는 기본 버니합 기술이 기본기로 깔려 있어야 합니다.

이미 기본 버니합을 할 수 있다면, 매우 유용하고 강력한 스탠드업 기술을 배울 준비가 되어 있는 것입니다:
스탠드업 버니합은 땅에 닿는 즉시 점프를 해야 한다는 점에서 근본적으로 기본 버니합과 같습니다. 기본 버니합과의 차이점은, 점프 중에 덕이 들어간다는 점입니다: 땅에 닿기 조금 전에 덕을 눌러줘야 합니다. 즉, 덕을 하는 시점은 공중에 떠 있을 때입니다! 그리고 누른 덕키를 땅에 닿기 조금(!) 전에 떼어줍니다. 덕키에서 손을 떼는 순간, 당신의 캐릭터는 "일어서게"되고 꽤 멀리 뛰어나가게 됩니다. 즉, 당신의 캐릭터는 점프 중에 "일어서게" 됩니다. 결국 당신은 약간의 추진력을 얻게 됩니다!

이 파트를 주의깊게 읽어 행동이 일어나는 순서를 확실히 이해했길 바랍니다. 만약 덕키에서 손을 떼는 것과 점프를 동시에 하게 된다면, 당신은 그 즉시 멈춰버리게 될 것입니다.

-> Tip by chrizZo:
적절한 순간을 잡아내는 것은, 타이밍의 문제입니다. 연습으로 적절한 타이밍을 찾아낼 수 있을 것입니다!

스탠드업 버니합은 매우 유용합니다. 당신이 활용할 수 있는 확실한 이점으로는: 스탠드업 버니합을 했을 때, 당신은 더 높이 뛸 수 있습니다(수직높이). 몇몇 블록들은 기본 버니합으로 도달할 수 없으나 스탠드업 버니합으로는 가능한 경우가 있습니다!
또한 스탠드업 버니합이 만들어 내는 추진력은 속도가 떨어진 경우 특히 유용합니다. 매우 빠른 가속이 일어나도록 이를 사용할 수 있습니다!

-> Tip by chrizZo:
하지만 스탠드업 버니합만을 사용한다면 일반적으로 더 느리다는 것을 기억하기 바랍니다! 대부분의 경우, 스탠드업 버니합과 기본 버니합을 섞어 사용하는 방법이 버니합을 이용해 앞으로 나아가기 위한 가장 빠른 방법입니다!

좋습니다. 이 챕터의 마지막으로 우리의 매우 간단한 스탠드업 버니합과 매우 간단한 지형에서 사용하는 방법을 담은 비디오를 첨부합니다. 만약 스탠드업 버니합의 숙련된 사용예를 보고싶다면, 그저 몇몇 버니합 맵들의 월드레코드 영상을 찾아보면 됩니다.




Xtreme-Jumps.eu ROTW #64: pizza^ on j2s_4tunnels

위 영상은 정말 '끔찍한' 맵인 j2s_4tunnels의 Run of the Week 영상입니다.
보시다시피, 엔진과 다양한 기술에 대한 완벽한 이해가 뒷받침 되어야 클리어 가능한 맵입니다.


이런 맵들의 존재가 덕스탠드업 버니합이 기본으로 갖춰져야 하는 이유라 할 수 있습니다.




http://xtreme-jumps.eu/

 



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