티스토리 뷰

CounterStrike

[CS 1.6] 카스, 카운트점프: Countjump

rhys
반응형


Countjump World Record with 271.252units @ 270 block by fame

12. Countjump: written by faker

The technique countjump (also called CJ) was found and named after Count, a Norwegian kz player. He documented and explained it in quite a big forum thread. The invention of the countjump was one of the most revolutionary steps in the whole history of Kreedz Climbing.

This new technique allows you to trick/avoid the edgefriction effect on highjumps (see chapter 10. about highjumps) - this way highjumps becomes as "easy" as regular longjumps even though they still have the same height of 70+ units. The reason for that is because you are flying into the air after using a doubleduck (you'll read more about that in the next break) and it happens that you are in the air within the magical last 13 units, where the slowdown due to edgefriction usually would take place.

Besides that, the countjumps prestrafe can give you a better speed and a more powerful jump-off, therefore you can jump even further with it on regular longjump as well.

This advantage opened many new shortcuts and new possible trickjumps that were impossible before.

Okay, so now you know about all the advantages of it, but how can we do it?

Well, the countjump is a combination of several techniques, just like the longjump. The first technique you have to perform is a regular longjump's prestrafe and at the end of the prestrafe you have to perform a doubleduck. To do that bind duck on your mousewheel (bind mwheelup/mwheeldown +duck) and scroll! After you've performed this doubleduck you are flying through the air for very short amount of time.

At this moment your speed is going to decrease by 10 units/s as long as you are in the air. However you can gain extra speed by doing a strafe (turn in the air) while you are flying through the air and exceed the regular prestrafe's maximal speed which is ~ 275-276 units. This technique is especially important and relevant for the next chapter, the double/multi countjump, since such a prestrafe is required to perform a double or multicountjump.

Opposed to the normal usage of a doubleduck you need to jump (preferably with the mousewheel, too) directly after your air time (when landing). If you want to simplify it, you could say countjump is a doubleduck with a following bhop.

-> Note: Both, the doubleduck and the following jump can be considered as the prestrafe of a countjump.

The next technique you have to perform is, once again just like when you are longjumping, the airstrafes. The sync and strength of your strafes is going to be a big factor in deciding how long you are going to actually jump with your countjump.

-> Tip by Fact or Fiction:
Remember that the higher your prestrafe speed is, the more inefficient wide strafes are going to be.

Here is our recap video, showing a countjump on a 249 units highjump (hardest highjump on kz_longjumps) with a normal prestrafe. The extended pre-strafe technique (with the 180° turn) is going to be shown in the doublecj/multicj video of the next chapter.


12. 카운트점프: Translated by RhyshaN

CJ라는 약어로도 불리는 카운트점프는(in Korea: 카점) 노르웨이의 점퍼 Count가 발견했고 그의 이름을 딴 기술입니다. 그는 매우 긴 포럼의 쓰레드를 통해 카운트점프를 문서화해 설명했습니다. 카운트점프의 발견은 Kreedz Climbing 역사를 통틀어 가장 혁신적인 사건 중 하나입니다.

이 새로운 기술은 하이점프의 엣지프릭션 효과(하이점프 챕터를 보십시오)를 무시할 수 있게끔 해줍니다. 이 기술을 통해 하이점프는 그대로, 70유닛 이상의 높이에 있더라도 보통 롱점프와 같은 난이도를 갖게 되었습니다. 그 이유는 더블덕을 사용해(이에 대해서는 뒤에 설명합니다) 속도 하락이 일어나게 되는 마지막 13유닛 동안 공중에 있게 되어 엣지프릭션의 영향을 받지 않기 때문입니다.

이를 제외하고도, 카운트점프의 프리스트레이프가 더 높은 속도와 더 강력한 점프를 가져다 주기 때문에 보통 롱점프가 뛸 수 있는 거리 이상을 뛸 수 있게 됩니다.

이러한 카운트점프의 이점들은 많은 지름길과 새로운 트릭점프들을 만들어 냈습니다.

자, 이제 카운트점프의 모든 이점들을 알았습니다. 그렇다면 카운트점프는 어떻게 하는 것일까요?

카운트점프는 롱점프와 같이 여러 기술의 혼합으로 이루어집니다. 구사해야 할 첫 기술은 보통 롱점프의 프리스트레이프이고 프리스트레이프의 마지막 부분에서는 더블덕을 해줘야 합니다. 이를 위해 마우스휠에 덕을 할당하고(콘솔에 bind "MWHEELUP/MWHEELDOWN" "+DUCK") 굴리세요! 더블덕을 구사한 뒤에는 매우 짧은 시간동안 공중에 떠 있게 될 것입니다.

공중에 있기 때문에, 순간 당신의 속력은 10units/s만큼 줄어들게 됩니다. 그러나 공중에 있는 동안 스트레이프를 통해(공중에서 을 함으로써) 보통 프리스트레이프의 최고 속도인 275-276유닛을 넘어서는 추가 속력을 얻을 수 있게 됩니다. 이 기술은 특히 중요하며 이와 같은 프리스트레이프가 더블/멀티 카운트점프에도 필요하기에 다음 더블/멀티 카운트점프 챕터와도 연관됩니다.

더블덕의 기본 사용용도와는 반대로, 체공시간이 끝나는 즉시(착지시에) 점프를 할 필요가 있습니다(이 또한 마우스 휠로 하는 것이 좋습니다). 간단히 말하면, 카운트점프는 버니합으로 이어지는 더블덕이라 할 수 있습니다.

-> Note: 더블덕과 더블덕에 이어지는 작은 점프는 모두 카운트점프의 프리스트레이프로 볼 수 있습니다.

이 이후에 구사해야 할 기술은, 롱점프를 할 때와 마찬가지로, 에어스트레이프입니다. 스트레이프의 싱크와 힘이 카운트점프를 통해 실제로 뛰게 될 거리를 결정하는 데에 큰 요인으로 작용할 것입니다.

Tip by Fact or Fiction:
프리스트레이프의 속도가 높으면 높을수록, 넓은 각의 스트레이프는 비효율적으로 작용할 것입니다.

이어서 kz_longjumps 맵에서 가장 어려운 하이점프인 249유닛 하이점프 블록에서, 기본 프리스트레이프로 시작되는 카운트점프 영상을 첨부합니다.
카운트점프의 확장된 프리스트레이프 기술(180도 턴)은 다음 챕터의 더블/멀티 카운트점프 비디오에서 보여질 것입니다.




This video shows a recap of how the countjump is done correctly. Thanks to saier.





 


반응형

댓글