티스토리 뷰

CounterStrike

[CS 1.6] 카스, 프리스트레이프: Prestrafe

rhys
반응형

This video shows a recap of how the Prestrafe is done correctly. Thanks to saier.

5. Prestrafe: written by faker

5.1 Prestrafe for Longjumps:

The Prestrafe is a technique/moves that accelerates you before you jump off, and allows you to jump farther, just as the Lonjump. You can jump a distance of 239 units without even strafing in the air (~Longjump), if the Prestrafe is performed with precision and skill. Learning the Prestrafe is much more important as learning to longjump for a beginner, because with a good Prestrafe you'll be able to beat the basic maps for beginners and maybe even jump up to 230-235 units.

And here is how it is done: (everything explained in the next sentences has to be performed on the ground!)

First of all: You got to start running straight forward by pressing the "W" key, diagonally to the edge of the block. After half of the distance you have to start pressing "D" or "A" (depends on the direction) as well, to start running a smooth curve. Keep holding both keys and continue running the curve as long as you are exactly above the edge of the block - in this very moment you got to release the "W" key and start jumping while still holding the "D" or "A" key which will devolve into the first (and for now the only) airstrafe.

Important: While performing all that you got to "aim" a curve with your mouse as well, means move your mouse together with the changing point of your view very smoothly (90° to the left or right, according to the direction). This will give you some extra acceleration and is very important for a good prestrafe. If you do it too fast or too slow you won't get the acceleration and it might even slow you down! This is one of the most common mistakes done by beginners, since pressing the right keys is pretty easy compared to a smooth mouse-aim curve.

-> Note: A Prestrafe without Airstrafes is way more effective than Airstrafes without a Prestrafe!


5.2 Prestrafe for normal jumps:

Most of the jumps on the easy/average maps (all the maps you find on our beginner server) are easier than they look. A good and right prestrafe ("think before you jump") is the key to success. Try to find the optimal way of running up before you jump off, means the way with the longest distance to run and the most speed to gain before you jump. In most cases this means you have to run accross the stone/block diagonally and do a regular prestrafe at the (small) space you got.


5. 프리스트레이프: Translated by RhyshaN

5.1 롱점프를 위한 프리스트레이프

프리스트레이프당신을 뛰기 전 가속시켜주어, 더 멀리 뛰는 것을 가능하게 해줍니다. 만약 정확하게 프리스트레이프를 구사한다면, 공중에서의 스트레이프가 전혀 없이도 239유닛(보통 말하는 롱점프, 240의 바로 직전값)을 뛸 수 있습니다. 프리스트레이프를 익히는 것은 초보자가 롱점프를 익히는 것만큼이나 중요한데, 좋은 프리스트레이프를 익힌다면 초보자를 위한 기본 맵들을 깰 수 있을 것이고 230에서 235유닛의 거리도 뛸 수 있을 것이기 때문입니다.

프리스트레이프를 하는 방법은 아래와 같습니다(아래 설명된 것은 모두 평지에서 진행되어야 합니다).

먼저 블록 끝부분에 대해 대각선 방향으로, W키를 눌러 달려가는 것으로 시작합니다. 끝부분까지 절반 정도의 거리가 남았을 때부터, (방향에 따라) D키나 A키를 누르며 부드러운 곡선을 그려야 합니다. 블록의 끝부분에 다다를 때까지 키를 누르며 곡선을 그려주고, 다다른 순간 W키에서 손을 떼며 첫 에어스트레이프(이 순간에는 유일한)와 연결이 될 D키나 A키만을 누른 채 점프를 시작합니다.

Important: 이 모든 것을 할 때 당신은 당신의 마우스로 부드러운 곡선을 그려야 할 것입니다. 다시 말해, 캐릭터의 바라보는 방향(방향에 따라 좌우로 90도)을 바꾸는 마우스를 정말 부드럽게 움직여야 합니다. 이러한 부드러운 움직임은 추가적인 가속을 이끌어 낼 것이고, 이것은 좋은 프리스트레이프를 위해 매우 중요합니다. 만약 이것을 너무 빠르거나 너무 느리게 한다면, 가속을 얻지 못하거나 어쩌면 더 느려질지도 모릅니다. 올바른 방향키를 골라 누르는 것이 부드러운 마우스 조준곡선을 그리는 것보다 쉽다는 이유로, 이는 초보자들이 저지르기 쉬운 가장 흔한 실수 중 하나이기도 합니다.

-> Note: 프리스트레이프 없이 에어스트레이프만 하는 것보다, 에어스트레이프가 없이 프리스트레이프만 하는 것이 더 효과적입니다! (에어스트레이프보다 프리스트레이프가 점프에 주는 영향이 더 큽니다)

5.2 보통점프를 위한 프리스트레이프

쉬운/보통 레벨의 맵들(우리의 초보자 서버에서 찾을 수 있는 모든 맵들)에서 필요한 대부분의 점프들은 보기보다 쉽습니다. 알맞고 좋은 프리스트레이프("뛰기 전에 생각하세요!")가 성공의 열쇠입니다. 점프하기 전, 달리기 위한 최적의 경로(점프하기 직전, 가장 높은 속력을 만들어 낼 수 있는 가장 긴 거리)를 찾기 위해 노력하세요. 대부분의 경우 당신은 바위나 블록의 좁은 공간을 대각선으로 가로질러 달려 일반적인 프리스트레이프를 해내야 합니다.



 


반응형

댓글