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6. Doubleduck: written by faker
The Doubleduck is a simple technique which is very easy to learn and allows you to get up edges that are 32 units high or less without jumping. The reason why it's used is simple: you make time on it. When you land from a regular jump you slow down - but when you doubleduck, you don't slow down.
There are two situations where the Doubleduck comes in handy:
Either to get up small edges faster than it would be possible with jumping or to avoid the slowdown you get after jumping by performing a Doubleduck after landing (especially on big blocks).
To perform a Doubleduck is easy, just run against the edge you want to get up, hold the forward (or sideward) key and press duck twice. But you have to do it quite fast and that's why you should practice it a bit if you want to be able to perform it fast and effective.
-> Note: If your scroll buttons aren't bound to anything we strongly recommend that you bind either mwheelup or mwheeldown to "+duck" (bind "MWHEELDOWN" "+duck"). That way you just have to scroll down or up to get up the edge, which is way easier and more effective.
The best place to practice is in longjump maps. Run across the longjump blocks and perform a doubleduck on each one of them.
The Doubleduck is a simple technique which is very easy to learn and allows you to get up edges that are 32 units high or less without jumping. The reason why it's used is simple: you make time on it. When you land from a regular jump you slow down - but when you doubleduck, you don't slow down.
There are two situations where the Doubleduck comes in handy:
Either to get up small edges faster than it would be possible with jumping or to avoid the slowdown you get after jumping by performing a Doubleduck after landing (especially on big blocks).
To perform a Doubleduck is easy, just run against the edge you want to get up, hold the forward (or sideward) key and press duck twice. But you have to do it quite fast and that's why you should practice it a bit if you want to be able to perform it fast and effective.
-> Note: If your scroll buttons aren't bound to anything we strongly recommend that you bind either mwheelup or mwheeldown to "+duck" (bind "MWHEELDOWN" "+duck"). That way you just have to scroll down or up to get up the edge, which is way easier and more effective.
The best place to practice is in longjump maps. Run across the longjump blocks and perform a doubleduck on each one of them.
6. 더블덕: Translated by RhyshaN
더블덕은 32유닛 높이 이하의 엣지를 점프 없이 올라갈 수 있게끔 해주는, 배우기 매우 쉬운 간단한 기술입니다.
이 기술을 사용하는 이유는 간단합니다: 시간을 벌 수 있기 때문입니다.
일반적인 점프 이후에 착지를 하면, 속도가 떨어지게 되지만 착지 후 더블덕을 하게 되면 속도가 떨어지지 않습니다.
/* 이러한 더블덕의 '공중에 떠 있는 것과 같게 되는 성질'로 인해 카운트점프와 흔히 말하는 '덕팅(그라운드 스트레이프, Ground Strafe)'이 가능하게 됩니다. */
즉, 두 상황에서 더블덕이 유용하게 사용됩니다:
위 영상처럼 작은 엣지들을 점프를 사용했을 때보다 빠르게 올라가야 할 때와, (특히 큰 바위들 위에서) 점프 후 착지 시 속도 하락을 없애고자 할 때입니다.
더블덕을 사용하는 것은 매우 쉽습니다. 그저 올라가고자 하는 엣지로 달려가서, W(혹은 A, D)키를 누른 채 덕을 두 번 해주면 됩니다. 하지만 빠르고 효과적인 더블덕을 구사하기 위해서는, 덕을 꽤 빠르게 눌러줘야 하는데 그를 위해 약간의 연습이 필요합니다.
-> Note: 만약 마우스의 스크롤 휠에 어떤 기능도 할당하지 않았다면 마우스휠 업과 마우스휠 다운 모두에 덕을 할당하는 것을 추천합니다(콘솔창에 bind "MWHEELUP/MWHEELDOWN" "+DUCK"을 함으로써). 이렇게 하면 엣지를 올라갈 때 그저 스크롤 휠을 아래로 굴리거나 위로 굴리면 되기 때문에 더블덕을 쉽게 할 수 있고 더블덕이 더 강력해 질 것입니다.
최적의 연습장소로는 롱점프 맵들이 있습니다. 연이어진 롱점프 블록들을 향해 달리고 각각의 롱점프 블록들에 더블덕을 사용해 연습하십시오.
위의 튜토리얼에서는 MWHEELUP/MWHEELDOWN을 모두 덕으로 사용하길 권장한다 쓰여있으나,
마우스 휠에는 MWHEELUP은 점프로, MWHEELDOWN은 덕으로 사용하는 것처럼 점프와 덕을 함께 배치하는 것이 더 적절합니다.
마우스 휠에는 MWHEELUP은 점프로, MWHEELDOWN은 덕으로 사용하는 것처럼 점프와 덕을 함께 배치하는 것이 더 적절합니다.
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